اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تأثیرگذار یعنی بازاریابی توسط افرادی که می‌توانند بر تفکر و تصمیم‌گیری عامه مردم تأثیرگذار باشند. این افراد می‌توانند شامل بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران، نویسندگان و … باشند. در این شیوه از بازاریابی، شخص اینفلوئنسر، در ازای مبلغی که از یک شرکت، شخص یا برند خاصی می‌گیرد، متعهد می‌شود محصول، خدمت یا برند را به‌گونه‌ای غیرمستقیم تبلیغ کند. اینجا، شخص اینفلوئنسر، به طریقی محصول یا خدمت مربوط به برند را تضمین می‌کند و یا اینکه می‌گوید که از استفاده از آن، راضی است. در اکثر موارد، این‌کار از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. یعنی اینکه اینفلوئنسرها به ‌واسطه فالوورهای زیادی که دارند، می‌توانند بر قدرت خرید و تصمیم‌گیری فالوورها تأثیر بگذارند و آن‌ها را ترغیب کنند تا از یک برند خاص، محصولات یا خدمات مورد نظرشان را تهیه کنند.

اجزای اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ

1) پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که در زمینه محصول یا خدمات شما فعالیت می‌کنند.

2) ترتیب کمپین بازاریابی از طریق اینفلوئنسرهای پیدا شده.

3) ترتیب دومین کمپین بازاریابی برای اینفلوئنسرها با هدف آگاه سازی تعداد بیشتری از مشتری ها

4) زیر نظر گرفتن پارامترها برای رسیدن به میزان فروش دلخواه یا جذب تعداد فالوئرهای مورد نظر

هدف از اینفلوئنسر مارکتینگ 

افزایش اعتبار بازار، افزایش مکالمات پیرامون یک برند و افزایش میزان فروش محصول و خدمات از جمله اهداف مختلف یک بازاریاب برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ هستند. به همین دلیل ارزیابی این نوع بازاریابی از طریق اندازه گیری معیارهای متفاوت انجام می‌شود. اینفلوئنسر مارکتینگ مزایای زیادی برای برند شما دارد:

1) در معرض دید عموم قرار گرفتن: اینفلوئنسرها قادرند از طریق کانال های شبکه اجتماعی خود تبلیغات برند را به میلیون ها مصرف کننده نشان دهند.

2) محتوای اصیل: اینفلوئنسرها محتواهای اصیل و تأثیرگذاری را برای بازاریابی محتوای برند تولید می‌کنند.

3) اعتماد مصرف‌کننده: اینفلوئنسرها رابطه ی عمیقی با طرفداران خود دارند و این افراد به عقاید اینفلوئنسر مورد نظر خود اعتقاد دارند. 

مثال و کاربرد بازاریابی اینفلوئنسری

کمپانی Daniel Wellington

 روش اینفلوئنسر مارکتینگ این برند به این صورت است که در ازای پرداخت مبلغی از افراد مشهور می خواهد که از برند او حمایت کنند.  همچنین گاهی اوقات هدایایی برای اینفلوئنسرهای تازه کار میفرستد و از آ نها می خواهد در حالیکه ساعت را به دست دارند از خودشان عکس بگیرند. این برند با استفاده از این روش نه تنها یک محصول بلکه یک سبک زندگی را رواج می دهد. درحال حاضر بیش از 1.3 میلیون بار از هشتگ این برند در شبکه های اجتماعی استفاده شده است و تعداد فالوئرهای آن بیش از 3 میلیون نفر است.

کمپانی Mercedes Benz

شرکت بنز یک نمونه خوب استفاده از اینفلوئنسرها برای بیان داستان برند است. این برند با یک اینفلوئنسر معروف اینستاگرام همکاری کرد و یک ویدئوی 360 درجه تهیه کرد. این ویدئو از زاویه دید اینفلوئنسر در حال رانندگی با ماشین بنز فیلم برداری شده بود و احساس رانندگی با این ماشین را به مخاطبان منتقل می کرد و نشان داد که لزومی ندارد در اینفلوئنسر مارکتینگ همیشه از تکنیک های قدیمی استفاده شود و خلاقیت می تواند تأثیر آن را چندین برابر کند.

مطالب مرتبط