برندینگ پروژه ساختمانی ویتوس، داستان ساکنین را تعریف کردیم!

شرکت دوان ایرانیان در راستای فعالیت‌های برندسازی پروژه مسکونی ویتوس، در حرکتی خلاقانه و مفید، داستان ساکنین آن را تعریف کرد.

دوان که مشاور انحصاری بازاریابی و توسعه ویتوس است برای این پروژه که در شمال ایران و نوشهر واقع است، به تعداد واحدهای مسکونی این برج، داستان تعریف کرد. این کار اصطلاحا مدل‌سازی است. قدم به قدم این فرآيند، دلیل و ثمره خود را داشته و قابلیت یادگیری و الگو شدن را دارد. دوان در طی این فرآیند واحدهای برج‌های ویتوس را روی یک بنر چاپ کرد و از مهمان‌ها، گروه‌های مختلف و همکاران شرکت دعوت کرد تا داستان ساکنین آن واحد را بنویسند. داستان واحدها شامل این بود که چند نفر در آن واحد ساکن بودند. سن و سال آنها چقدر بود و چه شغلی داشتند؟ جنسیت آن‌ها زن بود یا مرد؟ آیا مجرد بودند؟ آیا در صورت تاهل فرزندی داشتند؟ با چه کسانی در این واحد سکونت داشتند؟ چه مواقعی به این واحد می‌رفتند؟ تفریحات مورد علاقه‌ آنها چه بود؟ چه ورزش‌هایی در برنامه زندگی آنها جا داشت؟ ارتباط آنها با مدرنیته و سوشال مدیا چگونه بود؟ سطح درآمدی آنها چقدر بود؟ و…

در مرحله اول به هیچ وجه جلوی خلاقیت افراد را نگرفتیم و از آنها خواستیم آنچه که به فکرشان می‌رسد را روایت کنند.

در مرحله دوم کار را کمی جدیت بخشیدیم و با توجه به اطلاعات جزئي که از هر واحد داشتیم، آن را کنار داستان ساکنین هر واحد قرار دادیم. نام این مرحله را صحت سنجی گذاشته‌ایم. صحت داستانی را که نوشته شده بود، سنجیدیم و محدودیت واقعی را در این مرحله اعمال کردیم. اگر متراژ واحد با درآمد فرد هم‌خوانی نداشت، آن داستان را تغییر دادیم و به سمت واقعیت بردیم. این ویژگی‌ها که در صحت سنجی تغییر می‌کرد، داستان‌هایی اصیل به دست می‌آمد که ما را به هدف نهایی که داشتیم، نزدیک‌تر می‌کرد.

چه شغل‌هایی هستند که می‌توانند ساکن این برج باشند؟ چه شغل‌هایی در سفر هم قابلیت پیگیری دارند؟ چه خانواده‌ یا خانواده‌هایی توان خرید واحدهای ویتوس را دارند؟ چه افرادی علاقمند هستند که مسکن دومی داشته باشند؟ کدام گروه از افرادی که خود ساکن شمال هستند، ممکن است در این برج واحد بخرند؟ آیا افرادی که مهاجرت کرده‌اند گزینه مناسبی برای خرید این واحد‌ها هستند؟ باورهای افراد چه تاثیری در انتخاب خانه می‌گذارد؟ سطح فرهنگی و اجتماعی ساکنین را در چه دسته‌بندی‌هایی جای دادیم؟ آیا افراد برای کار و جلساتشان از این واحد استفاده می‌کنند و یا برای مهمانی‌های دوستانه؟ چه ویژگی‌های مشترکی بین ساکنین این برج وجود دارد که آنها را به ما معرفی می‌کند؟ البته از این کلیات فراتر رفتیم و به چیدمان ساختمان و سلیقه افراد ساکن آن رسیدیم.

در مرحله سوم داستان‌ها در چند دسته کاملا شفاف و روشن در دستانمان بود. حالا دیگر می‌دانستیم که گروه مخاطبین برج‌های ویتوس نوشهر، چه کسانی هستند و حتی چه کسانی نیستند. سلیقه مخاطب خروجی این مرحله بود و این خروجی کاملا برای معماران پروژه کاربردی است. داستان‌ها را در اختیار معماران پروژه قرار دادیم و پس از جلسات متعددی که داشتیم، گروه هنوز طبق این سناریوها رندرهای پروژه را طراحی کردند و باز هم در ادامه در طول جلسات این رندرها تکمیل شد. رندرها تصاویری است که بدون هیچ کلامی سبک زندگی افراد ساکن برج‌ ویتوس را می‌توان در آن مشاهده و درک کرد. به عبارتی دیگر در این رندرها شکل واقعی زندگی ساکنین واحدها را می‌شود پیدا کرد.

در مرحله چهارم رندرها در اختیار تیم فروش قرار گرفت. داستان خانواده‌ها حالا قرار است به دنیای واقعی بروند و توسط تیم فروش، جای خود را در دنیای واقعی پیدا کنند. یک ایده از بنر روی شیشه شرکت دوان حالا در دنیای واقعی به یک واقعیت تبدیل شده است!

ویتوس پروژه‌ای مسکونی در نوشهر با ۱۳۴ واحد بوده و در ده طبقه به علاوه همکف و پارکینگ تعریف شده است. دلیل خاص بودن این پروژه دو مورد است: یکی لوکیشن خاص آن که رو به بندرگاه و جنگل بوده و دیگری خدمات محور بودن آن است. ویتوس دو واحد تجاری دارد که برای افراد دارای معلولیت جسمی هم مناسب سازی شده است. از دیگر مزایای این پروژه این است که کاملا خانواده محور بوده و در آن هم واحدهای کوچک و هم واحدهای بزرگ را مشاهده می‌کنیم. خدماتی مثل گرین هاست، کافه بیکری و لاندری و … به خاص بودن این پروژه افزوده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره پروژه ناویا به این لینک سری بزنید و یا با شماره  021-96667296 تماس بگیرید.