لوگو و هویت بصری پروژه مسکونی ناویا طراحی شد.

دوان ایرانیان به عنوان مشاور انحصاری بازاریابی و فروش پروژه مسکونی ناویا، در ادامه برندسازی این پروژه، هویت بصری و لوگوی آن را طراحی کرد.

در دنیای رقابتی امروزی کسب‌و‌کارها، طراحی هویت بصری برند یکی از عوامل کلیدی برای جذب مخاطب هدف، پیدا کردن جایگاه مناسب در گوگل و شبکه‌های اجتماعی و مهم‌تر از همه درخشیدن در ذهن مخاطب است. هویت بصری برند شامل اجزایی مانند لوگو، نشانه‌ها، رنگ‌ها، فونت‌ها و الگوهای طراحی است که همه با هم در راستای ساختن تصویر و شناسنامه بصری یک برند کار می‌کنند. شرکت دوان ایرانیان به عنوان مشاور بازاریابی و در راستای توسعه کارنامه درخشانی در فعالیت‌های برندینگ پروژه‌های خود بجا گذاشته است. پروژه مسکونی ناویا هم این مسیر پر از چالش را که شامل تحقیقات مختلف و ایده‌پردازی‌ها و در نهایت انتخاب هویت بصری است، با دوان از سر گذراند. دوان این مراحل را برای خلق هویت بصری و لوگوی برند ناویا طی کرده است:

۱.تحلیل و بررسی ناویا

در این که آغاز راه است ابتدا با ناویا آشنا می‌شدیم که این برای دوان در مراحل قبلی و در زمان انعقاد قرارداد اتفاق افتاده بود. به علاوه باید عوامل مهمی را شناسایی کرد و پاسخ این سوالات را در مورد پروژه ناویا داد:

  • ماژول اصلی ناویا چیست؟
  • مشتریان هدف ناویا چه کسانی هستند؟
  • رقبای ناویا چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • نیازها، مزایا و نقاط ضعف ناویا چه مواردی را شامل می‌شود؟

۲. تعیین ارزش‌ها و مأموریت ناویا

در این مرحله، باید ارزش‌های اصلی برای ما شفاف می‌شد که این مورد طی نشست و برخاست‌ها با کارفرمای گرامی برای ما حاصل شد. کارفرمای ناویا ذهنیتی متمایز و نگاهی مدرن به پروژه داشت که کاملا با این پروژه هم‌خوانی داشت. چرا که ناویا خدمات محور و مدرن است. محور فکری کارفرما هم به جذابیت این پروژه افزوده بود و همواره ما در این مسیر این فضای فکری خاص را مشاهده می‌کردیم. اینجا ارزش‌های ناویا باید بازتاب دهنده اهداف و مأموریت آن می‌شد که طبق توضیحی که دادیم ارزش‌ها و ماموریت ناویا شامل مدرن بودن، اصالت، پیشرو بودن و کیفیت است. برای طراحی هویت بصری ناویا نیاز داشتیم که این ارزش‌ها کاملا روشن و شفاف باشند و این مسیر را طی کردیم.

۳.خلق و طراحی لوگو و نشانه ناویا

لوگو یکی از مهمترین اجزای هویت بصری برند است. در این مرحله، باید یک لوگوی منحصربفرد برای ناویا طراحی می‌کردیم. لوگوی ناویا ساده، قابل خواندن، قابل شناسایی و مدرن و مینیمال است و کاملا نشانگر این پروژه است. از رنگ‌ها و الگوهای طراحی مناسب برای لوگو استفاده کردیم تا بهترین تاثیر را روی مخاطب پروژه و کارفرمای محترم داشته باشد. خواستیم که در دل لوگوی ناویا داستان این پروژه را هم بگنجانیم.

۴. انتخاب پالت رنگ ناویا

رنگ‌ها و فونت‌ها جز اجزای کلیدی هویت بصری محسوب می‌شوند. انتخاب رنگ‌ها را کاملا بر اساس ارزش‌های ناویا و کاراکتر آن انجام دادیم و به یک هارمونی زیبا و جذاب برای پروژه مسکونی ناویا رسیدیم.

۵. طراحی الگوها و قالب‌های ناویا

در این مرحله باید الگوهای طراحی برای استفاده در اسناد، بروشورها، وب‌سایت و سایر بخش‌های ناویا را تهیه می‌کردیم. الگوهای طراحی باید هماهنگی و یکپارچگی در ظاهر را حفظ کنند و به تشخیص سریع ناویا توسط مخاطبین کمک کنند. این مرحله را هم با خلاقیت تیم دوان و ذوق هنری و دانش گروه مارکتینگ و با نظرات کارفرمای گرامی با افتخار پشت سر گذاشتیم.

۶. اعمال هویت بصری ناویا در تمامی جوانب برندینگ

از هویت بصری برند در تمامی جوانب برندینگ استفاده کردیم. از لوگو و نشانه در سربرگ‌ها، کارت‌های ویزیت، بروشورها، تابلوها، بنرها، سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده نمودیم و همچنین برای طراحی رابط کاربری وب‌سایت ناویا، الگوها و رنگ‌های هویت بصری برند را در یک ترکیب مناسب به کار بردیم.

۷. ارزیابی و به‌روزرسانی هویت بصری ناویا

ناویا پروژه‌ای مسکونی است و برای ما یک موجود زنده که همواره در حال رشد است. با گرفتن بازخورد مداوم از کارفرمای محترم با جلسات متعدد و برگزاری جلساتی با تیم مارکتینگ و خلاقیت دوان، به بهترین ایده و تصمیم نهایی درباره هویت بصری ناویا رسیدیم. دوان مفتخر است که تنها مجموعه‌ایست که علاوه بر فضای توسعه و فروش، به ساختن برندها و پروژه‌ها با نگاهی عمیق و علمی دست زده و این مسیر را ساخته و آن را ادامه خواهد داد.

پروژه ناویا یکی از کارهای مسکونی شرکت دوان در شهر تبریز است که با ویژگی‌های خاصی از سمت کارفرما تعریف شد. با استقبال از تفاوت‌ها و رویکرد فکری کارفرما، گام در این پروژه گذاشتیم. ناویا به معنی ناو، کشتی و سفینه است و ماجرایش از آنجا شروع می‌شود که قرار است ساکنان آن جدای جهان بیرون آرامش و امنیت را تجربه کنند. پروژه‌ای که رویکردی مدرن و خلاقانه دارد.
ناویا به صورت یک مجموعه چندکارکردی، شامل برج‌های مسکونی و ساختمان‌های اداری، تجاری، خدماتی، فرهنگی، آموزشی و درمانی، نیازهای حوزه مسکن را در شهر تبریز پاسخ خواهد داد. پروژه مسکونی ناویا در زمینی به مساحت ۵۴۵۰۳ مترمربع در ۲۰ بلوک در شهر تبریز واقع شده است و در مرحله ساخت قرار دارد. هدف اصلی توسعه آن بازآفرینی شهری محلات قدیمی شهر تبریز با رویکرد «کار و زندگی» می باشد. این پروژه قصد دارد کانسپتی جدید را در خصوص سکونت در برج‌ها یا مجتمع‌های مسکونی پدید آورد که حیات اجتماعی اشتراکی در آن نقش حیاتی و اصلی را ایفا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این پروژه استفاده از نیروهای مجرب و بهره‌مندی از روش‌ها و شیوه‌های نو برای پیش‌برد مسیر پروژه است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژه ناویا به این لینک سر بزنید یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۹۶۷۷۷۷ تماس بگیرید.