نهادگرایی مسیر توسعه است!

برگزاری انتخابات کمیسیون های تخصصی کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی

نهادها، ساختارها و ساز و کارهای نظم و همکاری هستند که رفتار گروه‌های انسانی را در اجتماعات معین راهبری می‌کنند. در همین راستا کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی به عنوان تنها نهاد کارآفرینی دارای مجوز ( بر اساس ابلاغیه مورخ 11مرداد 1401 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) انتخابات کمیسیون های تخصصی خود را برگزار کرد. ماموریت اصلی این کانون ایجاد اتاق فکر برای کمک به دستگاه های اجرایی کشور در خصوص رفع موانع کارآفرینی می باشد. از همین رو در راستای ایجاد ساز و کار اجرایی کارآمد برای فعالیت های نهادی، روز یکشنبه 24 دیماه 1402 انتخابات کمیسیون های تخصصی برگزار شد. در این انتخابات که با حضور بیش از یکصد کارآفرین برتر از تمامی استان ها برگزار گردید برای 9 کمیسیون تخصصی 27 نفر به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

این کمیسیون‌‌ های تخصصی عبارتند از:

1- گردشگری، صنایع دستی و کسب و کار خانگی

2- مرزنشینان

3- اشتغال فارغ التحصیلان، آموزش و فرهنگ سازی

 4- کارآفرینان بین المللی و صادرات

5- بهبود فضای کسب و کار، حمایت از کارآفرینان و خیرین کارآفرین

 6- بانوان

7- اقتصاد دیجیتال و فناوری های نوین

8- کشاورزی و

9- صنایع و معادن

در این جلسه که با حضور آقای محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دبیر هیات امنای ملی کانون کارافرینان برتر رسمی، مجید سیاری رییس و بشیر انیسی نائب رئیس کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی برگزار شد، کانون های برتر و دبیران برتر کانون های استانی مورد تقدیر قرار گرفتند که کانون کارآفرینان برتر رسمی استان تهران به ریاست مهندس بشیر انیسی هم به عنوان کانون برتر استانی انتخاب شد و دبیر آن دکتر رضا نقی زاده به عنوان دبیر برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

بشیر انیسی فعالیت خود در حوزه کارآفرینی را از سال 1385 آغاز کرده است و طی این سال ها با حضور در کانون کارآفرینان در تلاش بوده است تا بسترهای رسمی فعالیت کارآفرینان در کشور را مهیا کند. انتخابات پر شور و نشاط کمیسیون های تخصصی پس از سال ها از جمله جلوه های رسمی شدن فعالیت این کانون در کشور بوده است.